Wpadłam w szał zakupów. Nakupowałam nasion i co ja z tym wszystkim teraz zrobie?




Naoglądałam się ostatnio stron internetowych z nasionami warzyw i kwiatów. Nie wiem kiedy w moim tzw.koszyku znalazły się prawie 42 pozycje. Trafiłam na dobry moment, na stronie mieli przecenę, a ja dodatkowo miałam 10% zniżki za zapisanie się do newslettera. Jak tu było tego nie wykorzystać? Dodatkowym atutem była darmowa dostawa do zakupów powyżej 99zł więc łącznie udało mi się sporo zaoszczędzić. W taki to oto przyjemny sposób stałam się posiadaczką nasion warzyw i kwiatów. O temacie zapomniałam i wróciłam do swoich codziennych zajęć. Aż tu za dwa dni dostałam paczkę. Za głowę się złapałam. Ileż ja tego nakupowałam. 

Nie byłabym sobą gdybym się nie opanowała i nie stanęła na wysokości zadania. Oto mój prosty i jakże oczywisty sposób na poskromienie tego chaosu. Nie wiesz jak to zrobić? Czytaj mój krótki poradnik.

Krok 1
Rozłóż wszystko na stole tak abyś widział/a co masz,  podwójne torebki tych samych roślin połącz ze sobą spinaczem, aby nie robiły dodatkowego zamieszania, pamiętaj aby sprawdzić ich datę ważności i jako pierwsze użyć te z krótszym terminem.


Krok 2
Posegreguj opakowania na warzywa i kwiaty




Krok 3
W każdej kategorii posegreguj nasiona według sugerowanej daty wysiewu zgodnie z opisami na odwrocie (styczeń, luty itd). Każdy miesiąc połącz ze sobą spinaczem tzn. kwiaty ze stycznia z warzywami ze stycznia. 


Krok 4 
Ułóż wszystkie komplety chronologicznie zaczynając od stycznia.


Krok 5
Włóż je razem do pudełka, tak aby styczeń był jako pierwszy do wyjęcia. I zacznij siać od niego. A potem kolejne miesiące zgodnie z tym jaki jest miesiąc aktualnie w kalendarzu. Zapobiegnie to wszystko panice typu "O rany czy ja dam radę?" Oczywiście, że dasz tylko po kolei! 

Pochwal się w komentarzach jak Ty planujesz swoje sianie w kalendarzu. 

10 komentarzy:

  1. Od lat robie dokładnie tak jak w Twoim opisie i to się sprawdza :)
    Ilona

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej ! Pierwszy raz widzę naraz tyle nasionek :D

    galantyka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ty wariatko! Faktycznie wpadłaś w szał zakupów!!!! :) ile tu piękności :) oby wszystko Ci pięknie wyrosło kochana :*

    OdpowiedzUsuń
  4. O rety! Tyle nasion! :D hah
    Dobrze, że masz plan :D
    Ja się już w tym pogubiłam od samego patrzenia ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Porządek musi być. Ja wczoraj sadziłam do donic begonie bulwiaste i już się cieszę na maj. Kasiu, cudny ten Twój blog, ale gdy patrzę na logo i napis "Spokojny dom", to wydaje mi się, że źle widzę i niespokojnie przecieram oczy....

    OdpowiedzUsuń
  6. Nagle logo i napis się wyostrzył ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. W którym sklepie kupujesz nasiona przez internet ?

    OdpowiedzUsuń