STORCZYKI - jak wybrać najlepszy - 6 ważnych rad



Piękne, dostojne, delikatne i szalenie eleganckie.Tak można w skrócie opisać storczyki czasami zwane orchideami. Na świecie występuje ponad 26tys.bylin z tego gatunku. Jest to ogromna liczba. Konkurować z nią mogą jedynie rośliny astrowate. Storczyki, pierwotnie występowały jako rośliny dzikie, w Polsce możemy znaleźć około 50 gatunków występujących w ten sposób. Wszystkie występujące w naturze w naszym kraju są chronione. W czasach obecnych wiele różnych gatunków storczyka jest dostępnych na wyciągnięcie ręki. Sklepy ogrodnicze, kwiaciarnie, szkółki, targowiska, markety i nawet sklepy spożywcze są ich pełne. Czym się kierować przy wyborze? Na jakie warto zwracać uwagę? Czym się nie sugerować? Złote rady? Owszem! Kilka złotych rad jak wybrać najlepszy storczyk.

Wybierając naszego storczyka na pierwszy rzut oka kierujemy się kolorem kwiatów, kształtem kwiatostanu czy objętością. Tak to normalna reakcja na piękne rzeczy. Jednak kiedy pierwsze emocje już opadną, a w naszych rękach znajdzie się ten jeden jedyny, opanujmy emocje i przyjrzyjmy się mu dokładniej. 

1.  Cały storczyk musi wyglądać zdrowo! Kwiaty, liście i korzenie nie mogą mieć śladów pleśni czy gnicia. Jeśli taki okaz storczyka mamy w ręku, odłóżmy go i poszukajmy kolejnego.

2. Korzenie powinny być jasne, dość grube - część z nich może być sucha, to oznaka że te korzenie są stare i roślina z nich nie korzysta.

3. Liście orchidei nie mogą mieć szarego nalotu, powinny być intensywnie zielone, bez suchych brzegów czy plam. 

4. Przyjrzyjmy się korze, w doniczce storczyka, nie może być ona zalana wodą ani przesuszona jak wiór, powinna być zwilżona wodą i nie mieć na sobie pleśni 

5. Doniczka. Powinna być przeźroczysta. Na niej też nie może być pleśni.

6. Jeżeli na roślinie, korze czy donicy jest mech tzn.że była trzymana w warunkach bardzo wysokiej wilgotności i wysokiej temperaturze powietrza czego nie uda się wykonać w domu i roślina nam zmarnieje.  

Pamiętajmy, że cena nie zawsze ma znaczenie!

Kupując storczyki w markecie czy sklepie spożywczym pamiętajmy, że rośliny przechowywane tam są zazwyczaj w miejscach klimatyzowanych lub chłodniach. Podobne warunki należy im zapewnić w domu przez pierwsze dni. Potem możemy powoli aklimatyzować je w kierunku warunków w jakich chcemy je postawić. 

W wolnej chwili koniecznie zajrzyj Tu.








15 komentarzy:

  1. heh.. ostatnio w koszu wylądował kolejny mój storczyk, który po kilka miesiącach od opadnięcia kwiatków - nie postanowił wypuścić nowych.
    Kocham te kwiaty, ale nie mam do nich totalnie ręki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedługo pojawi się post o tym jak pielęgnować storczyki... zapraszam

      Usuń
    2. dokładnie ja tak samo! Aż się załamałam ostatnio, bo był taki piękny :(

      Usuń
  2. Jeśli w supermarkecie są takie gorsze zaazwyczaj, to gdzie najlepiej kupowac?

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepiej kupić w fachowym sklepie ogrodniczym, kwiaciarni lub u producenta storczyków w internecie. Tam mamy pewność odmiany, jakości i zadowolenia

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. To są tak piękne kwiaty, chyba moje ulubione, a totalnie nie mam do nich ręki :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Posiadam piękną kolekcję na oknie!! Marzy mi się niebieski, ale jak przekwitnie to już nie będzi eniebieski :/

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  7. Storczyki są ładne, ale dla mnie wymagają zbyt dużo zachodu :D Wolę grubosza, fikusa benjaminka itd. po prostu rośliny, które aż tyle nie wymagają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Akurat jestem świeżo po zakupie storczyka na prezent i mniej więcej udało mi się trzymać Twoich zaleceń :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam storczyki. Mam kilka okazów w domu. Niektóre już kilka lat odwdzięczają się za opiekę.
    Nie kupujmy tych najtańszych. Szkoda pieniędzy na takie kwiaty po przejściach.

    OdpowiedzUsuń
  10. naprawdę piękne kwiaty, jedne z moich ulubionych:)
    http://klamaolda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie cudne! Uwielbiam storczyki, zwykle dostaję je w prezencie. Nie dam aż tak bardzo ( oprócz podlewania), ale i tak pieknie kwitną. Skorzytam z Twoich porad😊.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wpis idealny dla mojej mamy, która ma fioła na punkcie storczyków; ale także dla mnie, gdy będę jej go kupować.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię storczyki mam kilka w domu. Ostatnio odkryłam te farbowane niebieskie, planuje zakup bo szaleje za niebieskiem kolorem roślin. Miałam kiedyś okazję w naturze zobaczyć storczyki i muszę Ci powiedzieć robią wrażenie :]
    Pozdrawiam
    Martyna z www.wpuszczonawmaliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń